Εννιά ενιαίοι περιφερειακοί ραδιοσταθμοί θα προκύψουν μετά τη συγχώνευση των 19 επαρχιακών ραδιοφωνικών σταθμών, σύμφωνα με την ανακοίνωση Μόσιαλου (το πλήρες κείμενο της οποίας κυκλοφόρησε online από το Mediablog). Όπως προκύπτει από το νέο σχέδιο, 2 σταθμοί παραμένουν ως έχουν (Βόρειου Αιγαίου με έδρα τη Μυτιλήνη και Νότιου Αιγαίου με έδρα τη Ρόδο). Οι υπόλοιποι σταθμοί συγχωνεύονται ως εξής:
Η υπουργική ανακοίνωση αποφεύγει επιμελώς να διασαφηνίσει πού θα είναι οι έδρες των νέων συγχωνευμένων σταθμών, ενώ δεν αναφέρεται αν θα κλείσουν τοπικές εγκαταστάσεις. Σημαίνει αυτό ότι οι κατά τόπους παραγωγοί θα συνεχίσουν να παράγουν τοπικό πρόγραμμα που θα στέλνεται στην "έδρα" του ενιαίου σταθμού και από κει θα αναμεταδίδεται κεντρικά; θα δούμε. Σε κάθε περίπτωση, οι διοικητική αναδιάρθρωση που θα προκύψει θα προκαλέσει μια αναπόφευκτη αναστάτωση, ενώ δε διευκρινίζεται πουθενά αν θα υπάρχει εξοικονόμηση κόστους και με ποιον τρόπο -οπότε πιθανότατα δεν θα υπάρχει.
Ένα άλλο ερώτημα που τίθεται είναι με ποια κριτήρια χωρίστηκαν έτσι οι ραδιοφωνικές περιφέρειες. Για παράδειγμα, οι δύο σταθμοί των Ιονίων, από τη Ζάκυνθο και την Κέρκυρα, ίσως θα ήταν καλύτερα να είχαν συνδεθεί με τους σταθμούς Δυτ. Ελλάδας και Ιωαννίνων αντίστοιχα. Ο δε o σταθμός των Ιωαννίνων (με εμβέλεια σε όλη την Ήπειρο), επίσης δεν φαίνεται να έχει κανενός είδους κοινωνική συνοχή με τους σταθμούς Κοζάνης και Φλώρινας και ίσως να έδενε καλύτερα μόνος του ή μαζί με αυτόν της Κέρκυρας. Πολιτικές πιέσεις ή απλώς τυχαία κατανομή; ίσως να μη μάθουμε ποτέ.
Σε κάθε περίπτωση, οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι οι τοπικοί σταθμοί της Ε.ΡΑ. είχαν τα τελευταία χρόνια γνωρίσει σημαντική υποβάθμιση, καθώς διέθεταν προσωπικό για τοπικό πρόγραμμα ελάχιστες ώρες, ενώ την υπόλοιπη μέρα μετατρέπονταν σε αναμεταδότες των αθηναϊκών προγραμμάτων. Η διοικητική αναδιάρθωση ανά γεωγραφικό διαμέρισμα, που είχε επιχειρηθεί τη δεκαετία του '90, δημιουργώντας τις κατά τόπους "Ε.ΡΑ. Δίκτυο" παρόμοια με τη σημερινή, επίσης έπεσε στο κενό. Έτσι, η ακόμη μεγαλύτερη "διεύρυνση" της εμβέλειας των σταθμών θα προκαλέσει μια προφανή κρίση ταυτότητας, αφού θα πρέπει στην ίδια συχνότητα να υπάρχει συνολική κάλυψη ενός ολόκληρου γεωγραφικού διαμερίσματος (ή και δύο) με κίνδυνο να χάνονται τοπικές ειδήσεις, αλλά και να σερβίρεται εξειδικευμένο τοπικό πρόγραμμα άλλων περιοχών, σε ακροατές που ουδεμία σχέση έχουν με αυτές.
Πολλές δυσκολίες αλλά και μεγάλες προκλήσεις για αυτούς που θα κληθούν να διοικήσουν τους ενιαίους πια σταθμούς, καθώς ο κίνδυνος να συσσωρευθεί η λειτουργία γύρω από την έδρα του ενιαίου σταθμού και να εξασθενήσει η κάλυψη των υπολοίπων πόλεων είναι υπαρκτός, έχοντας υπόψιν το θλιβερό ιστορικό της δημόσιας διοίκησης στην Ελλάδα. Παράλληλα, η μάχη για το ποιες θα είναι οι νέες έδρες πιθανώς ακόμη παίζεται στο παρασκήνιο...
Πηγή :radiofono.gr
ενιαίοι σταθμοί | σταθμοί υπό συγχώνευση |
Κρήτης | Ηράκλειο, Χανιά |
Πελοποννήσου | Τρίπολη, Καλαμάτα |
Δυτ. Ελλάδας | Πάτρα, Πύργος |
Ιονίων | Κέρκυρα, Ζάκυνθος |
Θεσσαλίας | Βόλος, Λάρισα |
Ηπείρου & Δυτ. Μακεδονίας | Ιωάννινα, Κοζάνη, Φλώρινα |
Μακεδονίας - Θράκης | Καβάλα, Σέρρες, Κομοτηνή, Ορεστιάδα |
Η υπουργική ανακοίνωση αποφεύγει επιμελώς να διασαφηνίσει πού θα είναι οι έδρες των νέων συγχωνευμένων σταθμών, ενώ δεν αναφέρεται αν θα κλείσουν τοπικές εγκαταστάσεις. Σημαίνει αυτό ότι οι κατά τόπους παραγωγοί θα συνεχίσουν να παράγουν τοπικό πρόγραμμα που θα στέλνεται στην "έδρα" του ενιαίου σταθμού και από κει θα αναμεταδίδεται κεντρικά; θα δούμε. Σε κάθε περίπτωση, οι διοικητική αναδιάρθρωση που θα προκύψει θα προκαλέσει μια αναπόφευκτη αναστάτωση, ενώ δε διευκρινίζεται πουθενά αν θα υπάρχει εξοικονόμηση κόστους και με ποιον τρόπο -οπότε πιθανότατα δεν θα υπάρχει.
Ένα άλλο ερώτημα που τίθεται είναι με ποια κριτήρια χωρίστηκαν έτσι οι ραδιοφωνικές περιφέρειες. Για παράδειγμα, οι δύο σταθμοί των Ιονίων, από τη Ζάκυνθο και την Κέρκυρα, ίσως θα ήταν καλύτερα να είχαν συνδεθεί με τους σταθμούς Δυτ. Ελλάδας και Ιωαννίνων αντίστοιχα. Ο δε o σταθμός των Ιωαννίνων (με εμβέλεια σε όλη την Ήπειρο), επίσης δεν φαίνεται να έχει κανενός είδους κοινωνική συνοχή με τους σταθμούς Κοζάνης και Φλώρινας και ίσως να έδενε καλύτερα μόνος του ή μαζί με αυτόν της Κέρκυρας. Πολιτικές πιέσεις ή απλώς τυχαία κατανομή; ίσως να μη μάθουμε ποτέ.
Σε κάθε περίπτωση, οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι οι τοπικοί σταθμοί της Ε.ΡΑ. είχαν τα τελευταία χρόνια γνωρίσει σημαντική υποβάθμιση, καθώς διέθεταν προσωπικό για τοπικό πρόγραμμα ελάχιστες ώρες, ενώ την υπόλοιπη μέρα μετατρέπονταν σε αναμεταδότες των αθηναϊκών προγραμμάτων. Η διοικητική αναδιάρθωση ανά γεωγραφικό διαμέρισμα, που είχε επιχειρηθεί τη δεκαετία του '90, δημιουργώντας τις κατά τόπους "Ε.ΡΑ. Δίκτυο" παρόμοια με τη σημερινή, επίσης έπεσε στο κενό. Έτσι, η ακόμη μεγαλύτερη "διεύρυνση" της εμβέλειας των σταθμών θα προκαλέσει μια προφανή κρίση ταυτότητας, αφού θα πρέπει στην ίδια συχνότητα να υπάρχει συνολική κάλυψη ενός ολόκληρου γεωγραφικού διαμερίσματος (ή και δύο) με κίνδυνο να χάνονται τοπικές ειδήσεις, αλλά και να σερβίρεται εξειδικευμένο τοπικό πρόγραμμα άλλων περιοχών, σε ακροατές που ουδεμία σχέση έχουν με αυτές.
Πολλές δυσκολίες αλλά και μεγάλες προκλήσεις για αυτούς που θα κληθούν να διοικήσουν τους ενιαίους πια σταθμούς, καθώς ο κίνδυνος να συσσωρευθεί η λειτουργία γύρω από την έδρα του ενιαίου σταθμού και να εξασθενήσει η κάλυψη των υπολοίπων πόλεων είναι υπαρκτός, έχοντας υπόψιν το θλιβερό ιστορικό της δημόσιας διοίκησης στην Ελλάδα. Παράλληλα, η μάχη για το ποιες θα είναι οι νέες έδρες πιθανώς ακόμη παίζεται στο παρασκήνιο...
Πηγή :radiofono.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου